Jaký má smysl učit se kognitivní matematiku?

Jaký má smysl učit se kognitivní matematiku?
Na tuto otázku bychom rádi odpověděli analogií.
Většina dětí cvičí a navštěvuje různé kroužky, jako jsou šachy, fotbal a balet, přičemž velká většina rodičů a dětí akceptuje, že se s největší pravděpodobností nestanou mistry světa v šachu, profesionálními fotbalisty nebo primabalerínami. Jaký má tedy smysl investovat čas, peníze a úsilí do dovednosti, kterou s největší pravděpodobností ve své kariéře nevyužijí?
Pokud byste se zeptali dětí, proč navštěvují určité kroužky, dozvíte se, jak se jim líbí být se svými přáteli, být venku, vystupovat před publikem a cítit se dobře, když skórují nebo dostávají uznání. A budou mít pravdu, každý z klubů, které navštěvují, přináší soubor emocí a zážitků a místo jednoho definovaného cíle rozvíjí řadu dovedností.
Děti trénováním fotbalu tak rozvíjejí například také své komunikační dovednosti, týmovou práci a strategické myšlení – tedy všechny dovednosti, které budou moci uplatnit v jiných aspektech svého života, včetně školy a kariéry. Náše kurzy mají stejný princip. Naším cílem není jen děti naučit najít odpověď pro výpočet. Naším cílem je trénovat jejich mysl, hledat řešení prostřednictvím specifického způsobu řešení problémů a posilovat tyto dovednosti pomocí metody kognitivní aritmetiky.
Protože přiznejme si to – nejrychlejší a nejjednodušší způsob by bylo použít kalkulačku. Méně času, žádné úsilí. Ale zlepšujeme se jen díky úsilí. Jakou sadu dovedností tedy náš program rozvíjí, kromě dovedností v oblasti počítání?
Zaměření a koncentrace
Cvičením kognitivní matematiky nutíte svůj mozek „chodit do posilovny“. Kognitivní matematika je cvičení pro váš mozek, které pomáhá budovat soustředění a koncentraci. Nemůžete se nechat rozptýlit, protože si pak nebudete pamatovat, v jakém kroku řešení vašeho problému se nacházíte. Toto je dovednost, která je ještě důležitější v dnešní digitální době, kdy se naše pozornost stále zmenšuje. Pokud máte problém se soustředěním, můžete ho skutečně zlepšit procvičováním kognitivní matematiky.
Zlepšení sebevědomí
U našich studentů to vidíme často. Za prvé, někteří z nich jsou stydliví, někteří z nich mají obavy z matematiky nebo mají v hlavě staré příběhy o tom, jak nejsou dobří v matematice nebo nerozumí číslům. Jakmile se zdokonalí v kognitivní matematice, jejich úspěchy mají dopad i na vnímání sebe sama a stanou se tak sebevědomějšími nejen v matematice a číslech, ale i v jiných oblastech svého života. Pokaždé, když dosáhneme něčeho, o čem jsme si nikdy nemysleli, že bychom mohli udělat, změní to způsob, jakým sami sebe vidíme.
Schopnost myslet a uvažovat postupně
Jedná se o kognitivní dovednost, kdy mozek myslí v logických krocích. Jinými slovy, A musí být provedeno jako první, než uděláte B.
Tuto dovednost používáme, když potřebujeme něco zorganizovat nebo naplánovat akci nebo dokonce náš den.
Je zřejmé, že tuto dovednost nemůžeme použít, a proto ji zlepšit, když k nalezení řešení používáme počítadlo ABAKUS. Cvičením kognitivní matematiky trénujeme mozek, aby lámal věci na kousky a kroky, což je opravdu dobré pro sekvenční uvažování. To vám pomůže s řešením problémů ve škole a pomůže vám to lépe plánovat a organizovat na každodenní bázi.
Kognitivní matematika stimuluje obě strany mozku současně
Procvičování kognitivní matematiky je pro děti velmi důležité, protože zlepšuje spojení mezi oběma hemisférami mozku. Když řešíte matematický problém, výpočetní část se provádí na levé straně mozku. Když si představíte, jak se problém řeší, zapojí to pravou stranu mozku.
Pokud používáte kalkulačku nebo pero a papír k řešení problému, nemusíte si kroky představovat ve své mysli. Studenti, kteří jsou dobří ve vizualizaci problému, si užívají kognitivní aritmetiku, protože je to jejich silná stránka. Pokud ale nejsou zvyklí vizuálnímu typu učení, mohou ve skutečnosti zlepšit tuto dovednost procvičováním kognitivní aritmetiky.
Zlepšení pracovní paměti
Pracovní paměť je velmi specifickým druhem paměti. Existuje krátkodobá, dlouhodobá paměť a pracovní paměť. Pracovní paměť používáme, když řešíme problém. Můžete si ji představit jako paměť RAM ve vašem počítači. Když zvýšíte RAM, můžete spouštět více aplikací a programů současně a všechno půjde hladčeji a rychleji. To samé platí i pro pracovní paměť.
Při kognitivním počítání si musíte pamatovat všechny kroky a řešení každého kroku, abyste je mohli použít v dalším kroku. Na začátku má mnoho lidí problém si pamatovat všechna pravidla a kroky, ale tuto dovednost můžete s časem rozvíjet. Budete překvapeni, jak rychle dokážete vyřešit vícekrokový problém, protože se vaše pracovní paměť zlepší.
V INDIGO Training Club si uvědomujeme důležitost učit naše děti, jak uspět při řešení úkolu. Proto se zaměřujeme nejen na číselné dovednosti, ale také na všechny ostatní sady dovedností, které jsou stejně důležité, ne-li důležitější. Tohle spolu s pozitivním učebním zážitkem znamená, že děti mají větší šanci uspět ve všem, co dělají.